De opdracht:
Opdracht
Wij hebben de taak om het onderwerp ‘pensioen’ onder de aandacht te brengen bij Nederlanders die binnenkort met hun pensioen te maken gaan krijgen of er al mee te maken hebben. Dit kunnen wij bijvoorbeeld doen door een applicatie te maken of juist heel anders zoals social media. Maar wat zou de beste manier zijn? Dat gaan we uitzoeken.
Ook gaan wij onderzoek doen, waaronder vooronderzoeken om meer informatie te krijgen over het onderwerp en over de doelgroep. Door middel van deze onderzoeken kunnen wij het best een oplossing bedenken.
Wij hebben deze opdracht gekozen, omdat we het een leuke uitdaging vonden om aan te gaan. Vroeg of laat gaan wij ook met het pensioen te maken krijgen. Sommige van ons hebben er al over geleerd bij het vak economie, waardoor het meer op ons vakgebied ligt.
Opdrachtgever
Onze opdrachtgever is het bedrijf Zwitserleven. Dit is een pensioenverzekeraar in Nederland. Wij hebben de opdracht gekregen van Peter Ronteltap. Hij is manager op de afdeling Beleggingsspecialisten bij Zwitserleven.
Wij zullen via email contact houden met de opdrachtgever. Elke week op vrijdag sturen wij een mail waarin wordt verteld op welke manier we progressie hebben geboekt.
Wij zullen ons project op 6 juni 2016 afsluiten en deze ook presenteren op de Technasiumparade, die plaatsvindt op 8 juni 2016. Het is dan ook de bedoeling dat het project is afgesloten met een adviesrapport voor de opdrachtgever met daarin een oplossing of een manier waarop het onderwerp pensioen onder de aandacht wordt gebracht.